Site Loader

Kolizja lub wypadek na drodze jest sytuacją stresującą dla każdego kierowcy. Jednak kolejne kłopoty mogą pojawić się podczas zgłaszania szkody w firmie ubezpieczeniowej. Początkujący kierowcy nie wiedzą, na co zwrócić uwagę i nie wiedzą, na jaką pomoc mogą dokładnie liczyć. Jak wygląda to w znanym towarzystwie ubezpieczeniowym PZU?

Wiele sposobów na zgłoszenie szkody

Firma PZU jest najbardziej znana na polskim rynku i oferuje bardzo szeroki zakres pomocy dla kierowców. Szkodę możemy zgłosić na kilka sposobów. Pierwszym jest kontakt telefoniczny lub wizyta w jednym z wielu oddziałów firmy na terenie całego kraju. Można umówić się indywidualne z agentem lub łącząc się z pracownikiem PZU przez Internet, za pośrednictwem czatu wideo. Kolejna możliwość to wysłanie wiadomości mailowej, SMS-a lub wypełnienie specjalnego formularza na stronie internetowej. Infolinia PZU działa przez całą dobę, dlatego procedura może odbyć się sprawnie niezależnie od pory dnia i nocy, podczas której potrzebna jest pomoc.

Termin na przekazanie informacji

Według polskich przepisów na zgłoszenie szkody komunikacyjnej z ubezpieczenia OC mamy aż 3 lata. Nie warto jednak czekać, bo zbyt późna reakcja może być dla nas niekorzystna. Firma ubezpieczeniowa może mieć wątpliwości, czy późniejsze zgłoszenie nie jest spowodowane chęcią ukrycia niektórych okoliczności zdarzenia. Poza tym wszystkie szczegóły kolizji czy wypadku pamiętamy najlepiej bezpośrednio po zdarzeniu. Dlatego wiele osób zgłasza szkodę od razu w trakcie podróży. Trzeba też pamiętać, że jeżeli oczekujemy wsparcia z ubezpieczenia Autocasco, zgłoszenie szkody nie powinno być wykonane później niż 7 dni od wypadku lub 12 godzin po kradzieży auta.

Zgłoszenie osobiste lub przez pośrednika

Szkoda nie musi być jednak zgłoszona w PZU osobiście. Wystarczy poprosić o to kogoś bliskiego i przekazać mu wszystkie niezbędne dokumenty oraz informacje. Jeżeli to nie my jesteśmy sprawcą zdarzenia, należy sporządzić oświadczenie sprawcy kolizji drogowej. Musimy uzyskać dane wszystkich uczestników, pojazdów oraz podpis sprawcy na dokumencie. Bardzo ważny jest szczegółowy opis zdarzenia oraz przyznanie się do winy za jego spowodowanie przez jedną ze stron. Najlepiej dysponować też numerem polisy ubezpieczeniowej, aby nie było wątpliwości, że pojazd miał aktywne ubezpieczenie w dniu wypadku.

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej nie jest trudne. Jeśli dopełnimy wszystkich formalności, uzyskamy szybką pomoc oraz wypłatę należnego odszkodowania. Firma PZU ma na to 30 dni, ale w większości przypadków środki są przekazywane na rachunek bankowy dużo szybciej, w terminie około tygodnia od kolizji na drodze.

Post Author: Daniel