Forum mamhOpla.com.pl

{Antara}  Migający wskaźnik DPF - pomiar ciśnienia atmosferycznego


HubiTom
Witam wszystkich
Ostatnio w mojej Antarze (Z20DMH) objawił się błąd silnika P02E1 (układ powietrza dolotowego). Po jakimś czasie zaczął migać wskaźnik DPF.

Co ciekawe, Check Engine świeci się od razu po starcie silnika, DPF zaczyna mrugać chwilę po starcie.

Próba "przegonienia" samochodu w celu "zgaszenia" wskaźnika (około 40km) - bez skutku; DPF ciągle miga.
Check Engine zaświeca się zaraz po skasowaniu (czasem 10km, czasem 100m).



Diagnostyka komputerowa, po skasowaniu błędu, nie pokazuje pokazuje żadnych innych problemów.


Po głębszej analizie okazało się, że jest "problem" z pomiarem ciśnienia atmosferycznego (barometrycznego).
Pomiar ciśnienia w kolektorze dolotowym, na wolnych obrotach - około 98kPa (980hPa); pomiar ciśnienia atmosferycznego - około 78kPa (780hPa). Na którymś forum znalazłem info, że max różnica pomiędzy ciśnieniami może wynosić 15kPa, u mnie około 20kPa.

Co ważne, samochód zachowuje się zupełnie normalnie, nie widać drastycznego spadku mocy ani nie stwierdziłem dramatycznego wzrostu spalania.
Jedynie te wskaźniki, świecący Check Engine i migający DPF.

Proszę o informacje:
Czy miał ktoś taki problem? Jak go rozwiązał?
Gdzie znajduje się ten czujnik (osobna część czy też zintegrowana z ECU - Internet milczy na ten temat)? Pasuje go wymienić lub naprawić.
Czy czujnik ciśnienia atmosferycznego można skalibrować na samochodzie (programowo wpisać mu bieżącą wartość jako odniesienie)?


Dziękuję z góry za wszelkie informacje.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Ten błąd, przy tym silniku najczęściej oznacza uwaloną przepustnice

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
HubiTom
Dzięki za info.
Znalazłem info o przepustnicy wcześniej na jakimś innym forum.
Przepustnicę wymieniłem, błąd został. Niestety nie byłem jeszcze na komputerze.

Jako inna opcja zostaje ten nieszczęsny czujnik ciśnienia. Pytanie tylko gdzie on jest.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Błąd przepustnicy należy usunąć, można zrobić adaptacje interfejsem lub pojeździć aż "zrobi się to" samo.
Błędy silnikowe same nie znikną, jest to zabezpieczenie.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
HubiTom
Dzięki za info.
Potwierdziłem przepustnicę. Mrugający DPF jest "w pakiecie".

Podłączyłem wczoraj samochód do kompa. Nadal ten sam błąd - P02E1.
Miałem możliwość pojeździć trochę i sprawdzać podstawowe parametry życiowe samochodu.
Wyszło mi:
MAF - OK 
Boost - OK
Położenie przepustnicy - NOK:
przy włączonym zapłonie (motor nie pracuje) - położenie ok 50%
po odpaleniu motoru - położenie ok 12%
po dodaniu gazu - położenie ok 95% i tak pozostało; czasami spadało i reagowało w sposób przewidywalny, tzn. po puszczeniu gazu - spadek, po dodaniu wzrost

Generalnie potwierdzam uwalona przepustnica.

Przy okazji znalazłem w necie taki artykuł:
You are not allowed to view links. Register or Login to view.
może się komuś przyda.
W skrócie - jeżeli przepustnica jest do bani to ECU może nie zezwolić na wypalenie DPF - objaw: sygnalizacja "przepełnienia" DPF.

Dam znać jaki efekt jak sprawa będzie ogarnięta.


Co do różnic ciśnień - sprawa nie potwierdzona.
Pomiary z wczoraj (na wolnych obrotach):
ciśnienie atmosferyczne = 98kPa
ciśnienie w kolektorze = 98kPa
Oczywiście ciśnienie w kolektorze rośnie po dodaniu gazu.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
wdwiesiek
Sprawdż podcisnienia i EGR.Dopóki nie usuniesz błędu DPF nie będzie się wypalał i zatka się  całkowicie,przejdzie w tryb awaryjny

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości